sElMaT dAtANg C0MeL (*_*)

Rabu, 20 November 2013

'IMY'

" Kesetiaan perempuan diuji ketika lelaki yang mereka sayang tiada apa-apa harta. Tetapi kesetiaan lelaki diuji ketika dia punyai segalanya."






Khamis, 29 Ogos 2013

blah...blah...blah

Awak2 di luar sna...take care eh...kt luar sana tu bahaya!0rg x bsalah p0n mati sia2 kena tembak..sebb apa?sebab duit  u 0lls!sese0rang penah gtau..RM1K p0n da b0le tembak 0rang..erk!murahnya nyawa hamba allah skrg ni eh..Dunia akhir zaman da kan..
0k..tu je sebanarnya nak gtau...hikhik...km0,take care eh!!jangan keluar smpai larut mlm..BAHAYA
suka tdung ni! >,<

Ahad, 11 Ogos 2013

CINTAN CINTUN

Cinta itu banyak pengertian    
tapi bagi aku cinta adalah kawan sejati..0rang yang mencintaimu walaupun telah mengenalmu dengan sebenar-benarnya  baik dan burukmu..setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan 0rang..0leh itu jangan tertarik pada sesse0rang kerana parasnya..sebab rupa paras dapat menyesatkan...jangan pulak tertarik kekayaannya kerana kekayaan dapat musnah!
tertariklah kepada sese0rang yang dapat membuatmu tersenyum..kerana hanya senyuman yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah..ibarat kata 0rang setiap bunga mawar pasti ada durinya...dari kesusahan itu akan diper0lehi kesenangan dan kebahagian..seperti durian berduri kerana sedap rasanya..kulit manggis pahit sebab manis didalamnya  dan bunga r0s berduri kerana harum baunya..

Sabtu, 6 Julai 2013

perasaan kian keliru

Asalamualaikum..hari ni,m00d menulis bel0g meluap-luap..sila tepuk tangan!ceh..#engkau dah kenape#
rindu-rinduan k0k..hehe..km0,saya nak gtau ni..''saya sayang km0!''apa ni?apa ni?sesi meluahkan perasaan ka..kuikui~~
km0,kalau  km0 terbaca p0st saya ni,saya nak km0 tau..saya bahagia kenal km0,tapi kn,kadang hati saya keliru..keliru siapa saya di hati km0...keliru dengan hubungan kita..atau kah,hubungan ni tak seharusnya terjalin?sepatutnya kita menjadi sahabat saja..atau p0n saya EG0?hmm..mungkin bet0l jgak cakap km0 yg sya ni eg0..tapi,km0 p0n eg0 jgak kn..tak gitu?t0l0ng jelaskan kekeliruan saya ni..hehe...c0nfius habag ang!



Isnin, 17 Jun 2013

Lelaki itu !

Lelaki bukan BANK ,
Nak apa main order je. Bila dapat,
terima kasih pun tak
ucap.
Lelaki bukan KASUT,
Yang awak suka-suka je nak tukar2
setiap hujung minggu.
Lelaki bukan TUNGGUL ,
Awak datang bila awak memerlukan,
then awak tinggalkan
dia.
Lelaki bukan MIKROFON ,
Yang awak suka arah-arah dia itu dan
ini.
Lelaki bukan HARIMAU ,
Garang pun, adakalanya dia manja
bak kucing perlukan
belaian.
Lelaki bukan CEWINGUM,
Bila manis awk kunyah, bila hilang
manis awk tuihh
mcmtu je.
Dan lelaki itu bukan BADUT ,
Untuk hiburkan awk supaya awk
ketawa sepanjang masa.

Selasa, 11 Jun 2013

kerana kau!

Saya suruh awak jadi
MATAHARI saya, tapi bila malam,
awak akan hilang, macamana
saya nak ucap Goodnight kat
awak setiap malam?

Maka saya suruh awak menjadi
BULAN saya, tapi bila pagi awak
akan hilang, macamana saya nak
ucap Goodmorning kat awak
setiap pagi?

Apa kata awak jadi IMAM saya,
Subuh, Zohor, Asar, Maghrib dgn
Isyak sentiasa ada untuk ucapkan
sayang awak pada saya. Tak
termasuk Dhuha lagi kalau saya
nak nanti~~



Jumaat, 24 Mei 2013

Dalam diamku

Izinkan aku mencintaimu dalam diamku,ketika cinta dan rindu berpadu dalam sujud panjangku..
Ketika pengharapan dan keresahan mengalir dalam d0a-d0a malamku..Izinkan aku tetap mencintaimu dalam diamku..Hingga DIA mentakdirkan yang terbaik Untuk kita..Kerana aku ingin selamanya mencintaimu kerana ALLAH..


Isnin, 20 Mei 2013

wahai imamku...



Ya Allah…
Jika dia baik untukku, baik untuk keluargaku..Jadikanlah dia imamku

Ya Allah..
Jika dia yang mampu membahagiakanku dunia dan akhirat janganlah Engkau jauhkan dia dariku…

Ya Allah…
Jika dialah yang dapat membawa aku ke jalanMu, satukanlah hati kami sampai akhirat..

Ya Allah..
Jika aku adalah rusuk kirinya, jadikanlah aku pelengkap dirinya, pendamping paling setia, wanita yang dia cinta, isteri yang dia banggakan dan ibu terbaik untuk zuriat-zuriat kami.

Ya Allah..
HambaMu yang jahil ini meminta, ya Allah. Berikanlah dia kebahagiaan, kesihatan, kejayaan serta kasih sayangMu. Andai telah tertulis dia bukan untukku, kurniakanlah dia seseorang yang baik untuknya, dan bahagiakanlah mereka , ya Allah.

Ya Allah…
Aku tidak tahu sejak bila aku mencintainya. Juga bagaimana untuk berhenti menyayanginya. Telah aku cuba melupakan tapi bayangannya tetap ada. Hati ini tetap juga menyanjung dia.

Ya Allah..
Kerana kelemahan dan kekuranganku, aku serahkan semuanya padaMu. Jika mencintainya inilah, yang terbaik untukku, redhailah. Semoga cinta ini adalah keranaMu, ya Allah. Semoga cinta ini membawa aku dekat denganMu. Dan semoga cinta sesama insan ini menyedarkan aku untuk selalu mengisi hati ini dengan cinta terdalam padaMu dan kekasihMu.

Amin Ya Rabbal Alamin…


Jumaat, 17 Mei 2013

Jumaat, 5 April 2013

janji?

Hidup sebagai hamba Allah yang bergelar manusia pastinya sukar untuk kita lari daripada sikap pelupa...tak gitu?Lupa pada janjji..lupa pada masa..pendek kata..selalu terlupa...sungguh aku terlupa!tapi lebih baik terlupa dari berpura-pura lupa..ingat itu teman..

Rabu, 20 Februari 2013

en0ugh

KENANGAN itu kadangkala teramat pahit untuk diredah tetapi ia terlalu manis untuk dikenang..Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu TETAP hidup dalam KENANGAN..


Jumaat, 15 Februari 2013

all ab0ut u

Past is past..''M0ve 0n..it's just a chapter in the past..But d0n't cl0se  the b00k..''JUST TURN THE PAGE''..sem0ga kam0 bertemu j0d0h yang baik..saya d0akan kebagian dunia akhirat untuk kam0..mengenali kam0 hal yang sangat indah dalam hidup saya..ya! indah sangat...saya mungkin 1 beban untuk kam0 selama ini.sehingga kam0 tak mampu bertahan dengan karenah saya..bers0rak teman-teman km0 saat kita semakin jauh..ya!jauh dan tak kembali..terima kasih untuk semuanya kerana mengajar saya erti menjadi se0rang pencinta manusia..



Khamis, 24 Januari 2013

sayang~~



 Cinta itu adalah suatu perasaan yang unik, yang merupakan anugerah daripada Allah buat kita, manusia biasa. Dia boleh menitipkan rasa cinta itu ke dalam hati kita cuma dalam masa sesaat saja. Ya, cuma sesaat!
Dan kalau Dia mengatakan bahawa cinta itu takkan ada dalam hati, walau sepuluh tahun sekali pun kita mengenali seseorang itu, takkan mungkin kita akan jatuh cinta padanya