sElMaT dAtANg C0MeL (*_*)

Khamis, 29 November 2012

hitam itu saya

Berdiri dalam sepi
Menahan resahku
Mengimbau kenangan
Saat manis  dalam bahagia
Semalam yang berlalu
Meninggalkan kisah
Pada janji......
Kita teguh pelihara ikatan
Hari ini kau menjelma
Ku tertanya-tanya
Adakah telah terulang kembali
Kisah yang dulu...

Sabtu, 6 Oktober 2012

DELL...GAYANYA SEPERTI ??



dia seorang guru pembentuk generasi baru
dialah pemberi paling berbudi
pendengar paling ceria
dia seorang guru pembina insan sepadu
dia seorang guru pewaris tamadun ilmu
yang terus hidup sepanjang waktu
diimbau berbunyi dilihat bertemu.
 

lebiu!

senyum tak perlu kata apa-apa..^__^


best kau berc0lling2x...

Jumaat, 5 Oktober 2012

gendut suda

rasanya dah lama tak update bl0g yg 1 ni..kerana kesibukan yang teramat dan sedikit kemalasan..haha..nak inf0rm ja,berat badan semakin naik..erk! *guling2x atas katil* haha



Jumaat, 27 Julai 2012

penyapu sampah

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."

Sabtu, 21 Julai 2012

Ahad, 8 Julai 2012

di mulakan dengan bismillah

"Hitunglah diri kamu sebelum kamu dihitung, timbanglah amalanmu sendiri sebelum ia ditimbangkan untukmu''
1.Sesiapa yang banyak bercakap nescaya banyak berbohong...
 aku ingin muhasabah diri ..:((

Rabu, 4 Julai 2012

kemarin yang telah berlalu

Melangkah di tumpukan dedaunan kering atas bumi hitam.
Melangkah di bawah cucuran gerimis yang membasahi kepala.
Bergemalah  kenangan yang tersimpan dengan rapi di dalam jiwa. Amat Tersembunyi!
Kerana sengsara adalah wajah kemarin. yang lelap di balik wajah hari ini.
Ada senyum di balik kepedihan. Berupaya nampak riang dengan udara mata yang mengalir dalam hati. Senyuman rembulan yang lelap di balik mendung. Hujan bagai titisan udara mata Sengsara yang berasal dari purnama yang tak nampak di tempatan dan seluruh dunia...




p/s; "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."




Selasa, 19 Jun 2012

kan

''kadang kala dia yang aku cintai,dia yang lebih banyak menyakitkan hati''

p/s;useless 16/6/2012

Khamis, 7 Jun 2012

buah daku,eh silap..akulah

aku tetap tertawa walau sebenarnya aku ingin menangis,aku tetap tersenyum walau aku sebenarnya kecewa,
aku tetap kuat walau aku sebenarnya sudah x sanggup lagi,aku tetap semangat walau aku sebenarnya tertekan...




p/s:banyak diam tidak semestinya b0d0h ..banyak cakap tidak semestinya cerdik..

atau sebernanya aku tertidur..hehe

Rabu, 6 Jun 2012

Attitude

“The longer I live, the more I realize the impact of attitude on life.  It is more important than the past, the education, the money, than circumstances, than failure, than successes, than what other people think or say or do. It is more important than appearance, or skill. It will make or break a company and a home. The remarkable thing is we have a choice everyday regarding the attitude we will embrace for that day. We cannot change our past... we cannot change the fact that people will act in a certain way. We cannot change the inevitable. The only thing we can do is play on the one string we have, and that is our attitude.''



Selasa, 5 Jun 2012

citymall,luyang


KEDAI-KEDAI LUAR

F00DC0URT..(DI SINI TEMPAT SAYA MENGISI PER0T)
GR0UND FL00R 

cantek kan..inilah sabah >__<

Khamis, 31 Mei 2012

kita,kita dan kita

Kita pernah di lukai dan mungkin pernah melukai...Tapi kerana itu kita belajar tentang bagaimana cara menghargai, menerima, berk0rban dan memperhatikan.
Kita pernah di b0h0ngi dan mungkin pernah memb0h0ngi...Tapi dari itu kita belajar bagaimana sakitnya rasa dib0h0ngi dan tentang kejujuran!
Andaikan kita tidak pernah melakukan kesalahan dalam hidup, mungkin kita tidak pernah belajar erti diri MEMINTA MAAF dan MEMBERI MAAF.

Setiap waktu yang telah kita habiskan dalam hidup , tidak akan terulang kembali. Namun ada satu hal yang masih tetap mungkin kita lakukan, iaitu BELAJAR dari masa lalu untuk hari es0k yang lebih baik.



Isnin, 28 Mei 2012

decisi0n f0r 0ther

The best way t0 make it through  is t0 listen t0 your heart .
In life we have t0 make decisi0ns that aren't easy. we're afraid that Whatever ch0ice we make will upset s0me 0ne we l0ve.

Is at these times that we need t0 st0p and listen t0 the v0ice
Inside us.If we listen just t0 he wsihes 0f th0se ar0und us and
ign0re 0ur 0wn felling, we will n0t be truly happy.
listen t0 what y0u kn0w is right and stand by that, c0use
when u d0, u will be happy.



p/s:n0t easy t0 be easy..

Rabu, 23 Mei 2012

ayah

Ayah....
Mana mungkin ku melupakanmu kerana bermula hidupku dengan laungan azan darimu..
Ayah....
Mana mungkin ku melupakanmu kerana kedewasaan ku ini adalah bermula dari sesuap rezeki dari titik peluhmu..


Dan diapun berdoa...
"Ya Tuhan, tugasku telah selesai dengan baik...Bahagiakanlah putra putri kecilku yang manis bersama pasangannya"Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk..Dengan rambut yang memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita...
Wah!sungguh aku tersentuh dengan bait-bait ayat tu..aku sayang ayah!

Rabu, 16 Mei 2012

all ab0ut l0ve



Why d0es L0ve have t0 be s0 difficult? Why can’t l0ve be a pers0n wh0 c0mes by and actually stays f0r m0re than awhile. If  l0ve was pers0nified, I w0uld want l0ve t0 pack a suitcase because a visit is 0ut of the question..''y0u’re c0ming here t0 stay''..
L0ve w0uld be a b00kmark because when I need y0u I w0uld kn0w exactly where t0 g0..
L0ve, why d0 y0u have t0 be s0 difficult?
L0ve, why are y0u like the weather...s0metimes y0u are great and s0metimes the rain c0mes p0uring fr0m 0ut 0f n0 where.
L0ve, y0u are like a newb0rn child. Y0u cann0t tell me what y0u want, and I have t0 base y0ur needs 0ff 0ther pe0ples’ rec0mmendation.
L0ve please d0n’t be difficult and let’s keep it simple.



p/s:I sp0ke with L0ve and the answer I received was EFF0RT. Eff0rt is all L0ve needs t0 stick ar0und.

worldless



p/s:Till the day I die,my love will always stay true 

Selasa, 15 Mei 2012

beside y0u

Dulu aku berjanji pada diri . .
aku takkan tewas lagi . .
TAPI. . 
aku tetap tak dapat berpegang pada janji sendiri


p/s: Guidance is not attained except with knowledge and correct direction is not attained except with patience >__<



Isnin, 14 Mei 2012

bec0use the 0nly 0ne

Bangunkan aku dari tidur panjangku
Sedarkan aku dari mimpi tentangmu
Ku salah bila ku berharap padamu
Salah ku paksa kau tuk mengagumi ku


Jumaat, 11 Mei 2012

smile even hard



Saat aku tertawa..mereka tersenyum melihat gembiranya aku,
tapi apakah mereka tahu isi hatiku???

Saat aku mengalirkan air mata
mereka sekadar bertanya mengapa..
lalu aku menggelengkan kepalaku tanda tiada luka
lantas mereka pergi meninggalkan aku tanpa sepatah kata..
tahukah mereka apa di hatiku?

Saat aku tersenyum
rembulan menyinar tanda hari kian bahagia
sahabat sekeliling merasakan aku kian bahagia
namun tahukah mereka luka apa di hatiku?

Akhirnya aku merasakan biarlah aku
sentiasa tersenyum agar mereka bahagia
walau dihatiku ini tiada siapa yang tahu…

Khamis, 10 Mei 2012

semangat kan

Bersyukurlah kepada Allah kerana mengurniakan orang yang menyakiti kamu kerana dialah orang yang menabahkan hati kamu.
Bersyukurlah kepada Allah kerana mengadakan orang yang tidak mengendahkan kamu kerana dialah orang yang memupuk sifat berdikari kamu.
Bersyukurlah kepada Allah kerana menciptakan orang yang menjatuhkan kamu kerana dialah orang yang memperhebatkan kebolehan kamu.
Dan bersyukurlah kepada Allah kerana menjadikan orang yang menyeksa kamu kerana dialah orang yang menguji kesabaran kamu.



p/s:Biarkan mereka membenci kita kerana mereka semangat untuk kita berjaya!bangun dari terjatuh!

Jumaat, 4 Mei 2012

auch!

You Never Get A Person OFUr Type In This World.
U Will Either Have To Adjust Or
U Will Have To Compromise
U Adjust When Someone Wants To Be With U........
And
U Compromise When U Want To Be With Someone... ..




s0,terima dia siapa dia..kelebihan dan kekurangannya..l0ve is blind guys!

Khamis, 3 Mei 2012

hey!lelaki yang setia


Lama sudah aku meng-usha kau dari jauh. Aku lihat bagaimana kau curahkan kasih sayang dan cinta kau kepada si dia yang bergelar wanita.

Dan aku lihat bagaimana kau sakit dan terluka dek sikap kaum aku sendiri, iaitu wanita. Aku lihat bagaimana kau disishkan kan, di double triplekan, dilupakan dari segala memori indah yang kau dua orang lakarkan. Dan dibuang jauh dari segala impian dan angan-angan yang kau dan dia pasang untuk masa depan.

Sadis aku melihat kalian. Pathectic kata Mat Salleh. Ya, aku kesian dan memang! Memang aku marah kepada kaum aku sendiri. Apa tidak cukupkah lagi kau,lelaki yang setia untuk berdamping dengan wanita sepertinya. Ramai perempuan luar sana mahukan lelaki seperti kau, tapi mereka 'dumped' kau macam tu je? Dan kau, kenapa tak terima perempuan seperti aku, dia, kami yang mahukan lelaki setia? Kenapa kau tutup hati kau untuk si dia yang tak hendak kan kau?!

Kasihan kau. Hilang arah berminggu-minggu, berbulan-bulan, malah ada yang bertahun dek patah hati, dan masih mengharapkan cuma satu solusi, iaitu..Si dia akan kembali. Barangkali usaha kau untuk meminta dia kembali tidak cukup, kerana kau lupa untuk meminta kepada-Nya supaya yang kau cinta itu jodoh kau.

Tak guna kau menderita setia kalau niat kau bukan untuk bersamanya sebagai pasangan suami isteri yang sah. Buang masa kau tahu! BUANG MASA!

heart y0u piranha! <3

Selasa, 1 Mei 2012

reni0n ex smk

huh!minggu lalu yang sangat bermakna dan mendukacita seketika..aptb..hahaha 29/04/2012...reni0n bersama budak kelas yang nakal2..pkul 1 start kumpul depan pintu utama 1b..then,tunggu punya tunggu hnya bberapa 0rg hadir..kesewa ta0!tapi xpa..kami enj0y even sedikit..xpayah gta0 brapa bilanagn anak semut ini..hahaha
makan2x then g pantai santai2 then sya kena blik k0l 5 atas sebab-sebab tertentu..semua kumpul 1 keta,macam ikan sardin!hahaha..lepas sya di hantar,mereka-mereka sambung reni0n,sampai ke malam..0wh!xambil tahu waktu itu...

p/s: byk gambar tapi xnak upl0ud bnyk2..gmbar sya kurang!x cntek!hamburrr...erkk..>,<





Sabtu, 28 April 2012

aptb


I believe
that our background and circumstances
may have influenced who we are
but we responsible for who we become...